Eric en Michelle in Brazilië!

Buenos Aires

Weer even een teken van leven! We zijn sinds gisteravond/-nacht in Buenos Aires! Maandagochtend zijn we met de bus van Curitiba naar Sao Paulo gegaan (op 4 na grootste stad ter wereld). De busreis duurde zo'n 7 uur, maar het was weer een geweldig mooie trip, dwars door de bergen heen en overal waar we keken groen, groener, groenst. Het verkeer in Sao Paulo was natuurlijk een gekkenhuis, maar uiteindelijk kwamen we dan toch aan op het op 1 na grootste busstation ter wereld, met ruim 90 platforms. Verbazingwekkend genoeg hadden we vrij snel uitgevonden waar we kaartjes konden kopen voor de bus naar het vliegveld, 17 km verderop. Ee kwartier later zaten we in de bus, goed geregeld! We hadden nog geen vliegtickets (dus ook geen tijdstress...), maar we hadden wel onze hoop gevestigd op de vlucht van 20.45 uur naar BA. Uiteindelijk, 1.5 uur voor tijd, hadden we tickets geregeld voor de vlucht, dus we konden meteen inchecken, even een buitensporig duur en klef broodje gescoord en toen boarden!! Toen stonden we voor de volgende uitdaging, we hadden nog geen tijd gehad om een ho(s)tel te reserveren, en we landden rond 00.00 uur in BA. Op het vliegveld hebben we gebeld naar een hotel wat we op het oog hadden, maar daar konden we zonder reservering niet terecht. Toen hebben we via een desk op het vliegveld een taxi geregeld, die voor ons een hotelletje in het centrum zou zoeken voor de prijs die wij in ons hoofd hadden. Uiteindelijk vonden we het eerste hotel waar hij stopte prima, het was schoon en het bed zag er heel aanlokkelijk uit, het was ondertussen een uurtje of half twee 's-nachts...haha, de volgende keer toch maar iets beter voorbereiden, dit was wel érg avontuurlijk ;-) Na een goede nachtrust, en buiten een strak blauwe lucht met zon zag de wereld er weer een stuk fleuriger uit. Nadat we uitgecheckt haddden hebben we een taxi genomen naar de wijk die we op het oog hadden, en gelukkig hebben we daar een perfect hotelletje gevonden waar we nu vier nachten blijven (en dat voor 38 euro per nacht, incl. ontbijt). We zitten 2 metrohaltes van het centrum, en ook goed tov andere leuke wijken zoals Palermo en San Telmo. Nadat we ingecheckt hadden, zijn we naar een ontbijt-lunch adresje gaan zoeken, maar omdat het vandaag de Dag van de Arbeid is, was best veel gesloten. Hier op de hoek vonden we een leuk tentje, dus hebben we heerlijk buiten in de zon een goeie bak koffie gedronken en een omeletje gegeten. Heel apart, zo zit je de dag ervoor nog in de bus, en zo zit je in de zon op een terras in Buenos Aires, lang leve backpacken! 's-Middags hebben we de metro genomen (voor omgerekend 1 euro) naar het centrum. Het was erg druk met demonstraties en manifestaties, wat te maken had met de Dag van de Arbeid en er was ook iets wat te maken had met de strijd om de Falkland eilanden ergens in 1980. We hebben lekker geslenterd door het centrum, waar een beetje té toeristische winkeltjes zaten. Wel mooie oude gebouwen, afgewisseld met heel modern, en genoeg te beleven in de stad, oa een mooi tango-optreden. We hebben via ons hotel een trip geregeld; morgenavond gaan we naar een voetbalwedstrijd van Boca Juniors in het Bombonera (letterlijk: bonbondoos) stadion. We worden morgenmiddag opgehaald, dan gaan we pizza eten en bier drinken (echt voetbal-voedsel...), dan worden we naar het stadion gebracht en afgezet, en na de wedstrijd weer opgehaald en afgezet bij het hotel. Boca is namelijk een behoorlijk onveilige buurt 's-avonds, dus dit is een veilige manier om toch naar zo'n wedstrijd te kunnen, wat echt een belevenis schijnt te zijn. Het is de 8e finaleronde van de Copa Libertadores, geen idee hoor, maar misschien dat de voetbal-liefhebbers hier iets mee kunnen ;-). Eric kijkt er in ieder geval erg naar uit, en ik vind het natuurlijk ook superleuk, het gaat toch om de sfeer hè. Ik zal vantevoren nog wel even aan Eric vragen welke club Boca Juniors is, voordat ik voor de verkeerde club juich, en het stadion uit wordt gebonjourd ;-) We hebben nog genoeg te ontdekken in deze grote en mooie stad, en dat gaan we ook zeker doen :-) Foto's moeten helaas weer even wachten. Hasta luego! Liefs, M&E

Miep

Dag wereldreizigers en levensgenieters.......
Geweldig om te lezen hoe het jullie vergaat!
Toevallig heb ik net huiswerk opgehad van Spaanse les over Buenos Aires.
De route van de tango: de wijken San Telmo en La Boca, Balvanera (Abasto), Boedo, Chacarita en Montserrat en natuurlijk HET standbeeld van Carlos Cardel met brandende sigaret (dat was DE zanger van de tango vroeger).
Dat is wel toevallig........ Veel plezier nog, groetjes, Miep.

Lisanne

Michelle en Eric wat een heerlijke verhalen. En wij maar werken in dit bewolkte Nederland hihi!

Nog heeeel veel plezier :-)

Lex van den Boom

Hallo puisjes.
Wat een geweldig avontuur!
Te hopen voor Erik dat hij als supporter eindelijk weer eens een overwinning meemaakt!
Ik moet jullie toch even bijpraten(schrijven) over de laatste ontwikkelingen in Nederland.(je weet wel dat onbeduidende landje aan de andere kant van de blobe).
Volgens de laatste berichten is de koninginnedag nog nooit zo rustig gevierd als dit jaar.
Verder blijkt dat de nederlanste kinderen het gezondst en gelukkigst te zijn van alle landen.
Dit zijn zorgelijke ontwikkelingen!
Als dit zo doorgaat hebben we niets meer te zeuren.
Gezellig comazuipen is er niet meer bij(daar gaan mijn aandelen Heineken), en op koninginnedag sneuvelen geen winkelruiten (slecht voor de glasindustrie).
Maar gelukkig hebben we de politiek.
In september zijn er weer verkiezingen. Voor die tijd krijgen we de verkiezingsdebatten.Je weet wel,een gesprek zonde te luisteren.
Dan kunnen we ons weer heerlijk ergeren aan onze politieke tegenstanders.(dat schorem).
De EK voetbal kan ook nog uitkomst bieden,als we het geluk hebben vrogtijdig uitgeschakeld te worden door een scheidsrechterlijke blunder.(camerabeelden laten toch duidelijk zijn dat de bal de doellijn wel gepasseerd is.)
Zo zie je maar,als je er voor openstaat heeft het leven toch veel te bieden!
Even nog iets anders:
Mevr.Dilma Rousseff jullie voormalige presidente.is akkoord gegaan met de "new forest code".
Dit heeft betrekking op het uitbaten van het Amazone gebied ten koste van het regenwoud.
Toch een serieus minpunt voor deze progressieve dame.
De economische belangen overstijgen ook hier de belangen van een goed natuurbeheer.
Jullie hebben zelf al proefondervindelijk vastgesteld dat betrouwbaarheid niet de grootste Braziliaanse deugd is.
Ik zie nu dat ik dit verhaaltje niet meer op schrijffouten kan corrigeren.dus hij gaat ongesensureerd naar jullie toe.
Zo, nu lekker een glaasje wijn nippen veel plezier.

inge

Dat klinkt wel erg avontuurlijk inderdaad! Hoe was het stessniveau op dat moment, of waren jullie er erg relaxed onder? Wederom moet ik weer thuis werken achter de computer. En inmiddels heb ik ongeveer alles gedaan, maar niet achter de computer gewerkt........hahaha. Zo weer lekker Jasper ophalen bij het kinderdagverblijf. En kijken of ik toch nog even wat achter de computer ga doen ;) Jullie veel plezier daar. Let wel op bij de Boca, volgens mij zitten daar ook lekkere hooligans bij. Dus Michelle....niet voor de andere gaan juichen inderdaad!!!!!!
Fijne wedstrijd.
liefs van Rob en Inge en een natte knuffel met snot van Jasper (hij is verkouden!)

George en Joke

Hallo lieverds, oh,oh,oh wat hebben jullie het vervelend zeg.....!!!!!!!
Ben helemaal niet jaloers maar nu toch even wel als ik die verhalen lees/voorlees...

Toch kunnen wij ook in het kleine nederland en ons terras heerlijk genieten vandaag met een lekker temperatuurtje.
Ja zo bruin als jullie halen wij nog niet , geniet van jullie verdere avontuur en wij blijven jullie volgen.
Dikke kus .

Thea

Het moet niet gekker worden!
Veel plezier en lekker meegillen daar, maar da's jullie wel toevertrouwd, wij kijken wel gewoon hoe ajax kampioen wordt :-)

Gedichtje:
Blijf schrijven vooral over terrasjes, zon en bier
Want dat ontberen wij hier..........
Gelukkig is er hier in Ollanda het werk wat op ons wacht
Zodat de pijn door tekort aan zon (en bier) enigzins wordt verzacht
Vakantie duurt nog maar 9 weken vanaf dit moment
Dus zo zie je maar : ALLES WENT

Geniet ervan!

Thea

PS Ben benieuwd naar de fot's vanuit dat voetbalstadion...

Ivon

Helemaal leuk om jullie "wereldreis" zo te volgen via jullie reis verhaal. Helaas ben ik zelf niet z'n reageerbep.... sorry
Geniet nog van alles wat gaat komen, dan blijf ik jullie verhalen lezen....
liefs Ivon
ps update: de meningen over de hunk-alert verschillen ??

Barend en Adri

Hoi vakantiegangers
Zo te zien en te lezen vermaken jullie je wel deze reis van 2 maanden het is dus volop genieten geblazen
Nu maar hopen dat die wedstrijd ook nog een beetje voetballen is a s Zondag is het hier spannend vanwege het voetballen hier.
Eric en Michelle ga nog lekker door met het genieten en dan maar weer tot de vokgende brief melding
groetjes van ons.

Marton en Janneke

Hoi cosmopolieten! Ik ben straks nog aan een leesbril toe :) Wordt het niet steeds zwaarder met alle souvenirs op je rug? Wij hadden 10 liter rum meegenomen, mocht maar 5 liter zijn, maar dat was niet zo'n groot probleem hoor, hik..

Net transformers gekeken, daar houden wij ons zo'n beetje mee bezig, ik heb na een paar dagen nu weer thuis te zijn maar geaccepteerd dat ik hier niet als enige in mijn zwembroek door de wijk kan lopen, en ook niet bij iedereen naar binnen kan stappen om aan tafel te gaan zitten, all-inclusive wordt hier niet door iedereen begrepen, erg jammer en een beetje kortzichtig..

Jullie fotos zijn echt super zeg, jullie zitten toch niet stiekem ergens jezelf in bijvoorbeeld Waspik in een National Geographic blad te fotoshoppen? Ok, ik ben jaloers en probeer het voor mezelf ook maar wat te verzachten :).

Nou, wij gaan lekker slapen, veel plezier en wij wachten met spanning het volgende verhaal af.

Liefs Marton en Janneke (en snuffel van Pet)