Eric en Michelle in Brazilië!

Back in Brazil

Zooooo, daar zijn we weer. Vandaag van Buenos Aires teruggevlogen naar Sao Paulo. We zitten nu in een hotel vlakbij het vliegveld, boring, maar erg praktisch omdat we morgenvroeg doorreizen naar Ilha Grande, een idyllisch bounty-eiland ongeveer 150 km ten zuiden van Rio de Janeiro. Lekker hoor, ik heb wel weer eens zin in een agua de coco en een caipirinha met de voetjes in het zand :-) Buenos Aires was geweldig! We hebben heel veel gezien in 4 dagen en een goeie indruk gekeregen. Donderdag hebben we BA verkend met de hop-on-hop-of bus, ideaal om zo'n enorm grote stad te verkennen. We hebben trouwens ook veel met de metro gedaan, dat ging ook prima. En gisteren hebben we, hoe nederlands, fietsen gehuurd. Even een kort uitstapje: via het programma '3 op reis' met Chris Zeegers die in BA was, zijn we op het idee gekomen om dit 'uitstapje' naar BA te maken. We hebben fietsen gehuurd op de plek waar Chris ook fietsen heeft gehuurd. Het was in de wijk Palermo, een superhippe wijk wat een beetje dorps aandoet, met heeeeel veel leuke winkeltjes, café's en restaurants. Sommige stukken waren wel lastig om te fietsen met dat drukke auto-verkeer. En we kwamen er achter dat we de route andersom reden waardoor we op de eenrichtingswegen regelmatig verwensingen naar ons hoofd kregen geslingerd. Maarja, lekker boeiend, wij nie begrijp, wij domme toerist ;-) Met de hop-on-hop-of bus de dag ervoor kwamen we voorbij een hippodrome, waar ze polo aan het spelen waren. Wij zijn ernaartoe gefietst en hadden eigenlijk niet verwacht dat we met onze oranje klm-fietsjes en Havaiana-slippertjes het veld mochten betreden, maar ze deden helemaal niet moeilijk. We zijn er zeker 2 uur blijven hangen, het was zo gaaf om te zien! Er was een halve finale aan de gang, en we raakten aan de praat met Edgar, een polo-speler uit BA. Was echt een superaardige gozer, en hij vond het leuk om ons vanalles over polo te vertellen. Later kwamen er ook nog wat vrienden van hem, we hebben nu dus heuze vrienden uit de polo-scene, haha, hoe decadent ;-). En nog een leuk souvenir gekregen van Edgar, een polo-bal, inclusief deuken. We hebben ook nog een stukje van de finale gezien, voorafgegaan door een fanfare die het volkslied speelde. Toen moesten we helaas gaan, omdat we voor sluitingstijd de fietsen moesten terugbrengen. 's-Avonds wilden we gaan eten bij La Cabrera, waar ze schijnbaar één van de beste steaks van BA serveren, Chris Zeegers was daar ook. Maar helaas hadden ze geen enkel visgerecht of vegagerecht op de kaart, dus dat feest ging niet door. Pijnlijk momentje, ik heb Eric er nog aan herinnerd dat ik in mijn profiel op Relatieplanet wel heb vermeld dat ik vegetariër ben, maar daar kon hij zich vreemd genoeg niks van herinneren ;-) Gelukkig hebben we nog een ander argentijns restaurant gevonden waar Eric alsnog een héérlijk stuk vlees van de grill op heeft, hij heeft in BA sowieso het beste vlees ooit gegeten, dat kunnen ze wel hoor, die argentijnen. Oh ja, we zijn natuurlijk ook nog naar de voetbalwedstrijd geweest, was ook superleuk. Maar dat kan Eric beter schrijven, volgt dus nog. Ze hebben hier in het hotel helaas geen computer, dus ik kan helaas nog steeds geen foto's uploaden (ballentent) :-( Ik denk niet dat we in Ilha Grande internet hebben, dus als we weer even offline zijn, dan weten jullie waarom. Laterrr Liefs M&E

Inge

Michelle....gun jij die lieve Erigck niet een van de beste steaks van BA (en Chris...ook jummie)!!!! Jammer hoor, je had ook gewoon wat rijst kunnen eten en water kunnen drinken terwijl Erigje een dikke vette steak zat te verobberen. hahahha, dat zal me wel een situatie zijn geweest. Maar in zo'n carnivoor land kan dat dus voorkomen. Maar fijn dat jullie zonder een echtscheiding, een blauw oog en Chris toch nog lekker hebben gegeten.
Hier is het weer een mooie zonnige dag. Morgen is het volgens de weervoorspellingen al weer over met de pret, dus Jasper en ik zijn lekker wezen fietsen vanochtend. Hij kan al met twee wielen.......op mijn fiets dan. Hij vindt het wel echt helemaal leuk. Zit helemaal te genieten en rond te kijken. Soms kijkt hij een keer naar boven van "hee, jij bent er ook nog...gezellig".
Er zit ook zón windscherm op. En nu denk je, dat is om de wind tegen te houden of dat Jasper geen beestjes tussen zijn twee tanden krijgt. Nee dat is ervoor om te zorgen dat de weg niet onder de snot komt te liggen als mijn zoon niest! Jummie.
Daar komt Rob weer aan, wisseling van de wacht, ik mag weer gaan werken en Rob mag weer leuke dingen met Jasper gaan doen :(
Knuffel van ons

Sacha en fam

Hoi Bellie en Eric,

We hebben een weekje geen internet gehad in het Zwarte Woud dus bij terugkomst hadden we weer lekker veel verhalen en foto´s in te halen. Wel ja even naar Argentinie overgewipt. Was Brazilie toch aan de kleine kant voor jullie. Gezien het tempo wat jullie aanhouden zou dat wel eens kunnen:)
Maar nu dus toch weer terug in Brazil. Ik ga eens googlen waar dat eiland ligt. Wij hebben ook een heerlijk weekje gehad maar zowaar lente weertje. Veel gezien, gedaan en gegeten. Nu weer hard aan het werk en op naar de Hemelvaart en Pinkster vrije dagen.
groetjes en veel liefs uit Bleiswijk

Sacha

Hoi,

ik heb dus net Ilha Grande gegoogled en de afbeeldingen gezien. Ik weet in een keer wat ik voor Moederdag wil:)

gr
Sacha