Eric en Michelle in Brazilië!

Agua de coco

Even voor jullie beeldvorming: Eric ligt nog op het strand en ik lig nu lekker in de schaduw bij de pousada, even het weblog updaten en even uit de zon. Maargoed, eerst terug naar het begin. Eric had online ingecheckt, plaatsen bij de nooduitgang. Maar wat doen ze bij Tap, gaan ze ff een ander toestel inzetten met een hele andere indeling. We zouden nu ongeveer tegen de wc aangedrukt zitten, niet heel fris én heel krap. De grond-steward was zo vriendelijk om ons in ieder geval de reis naar Lissabon plaatsen bij de nooduitgang te geven. En in Lissabon heeft Eric zijn charme in de strijd gegooid bij een Portugese schone, en voilá, ook de lange vlucht naar Salvador zaten we op riante plekken bij de nooduitgang :-). Als we trouwens één trein later hadden gepakt naar Schiphol dan hadden we ruim een uur vastgestaan in de schiphol-tunnel, lucky us... Op weg naar Lissabon hebben we een hele leuke vrouw ontmoet, Netty. Ze is nederlands, maar woont al 20 jaar in Brazilië. Ze runt, samen met haar braziliaanse man, een opvangtehuis voor straatkinderen. Sommige kinderen zitten in dagopvang maar er wonen ook een aantal kinderen permanent bij hun. Het was zo mooi om te horen wat ze daar allemaal doen. Ze wonen in een streek die we sowieso wilden gaan bezoeken, en ze heeft ons voor een paar dagen uitgenodigd bij hun thuis. Hoe leuk is dat?! En het mooie is, ze heeft daar in de buurt (80 km verderop, maar dat is voor braziliaanse begrippen in de buurt...) vrienden met een koffieplantage, dus daar gaan we sowieso naar toe, helemaal top. Vanacht hebben we een paar uur geslapen, we waren allebei behoorlijk de kluts kwijt qua tijdritme, het is hier 5 uur vroeger dan in Nederland. We stonden al om 7.00 uur naast ons bed...Vandaag lekker bijgekomen op het strand, je kijkt je ogen uit daar. Brazilaanse mannen zijn behoorlijk ijdel, lees: in hun jongere jaren misschien op David Hesselhof lijkende mannen met té kleine zwembroekjes hardlopend over het strand :-) Ze verkopen ook werkelijk alles op het strand, van gebrande nootjes, tot zonnebrillen, strandjurkjes en maïskolven aan toe, én natuurlijk drank, drank en nog eens drank. Mijn eerste duik in de zee leverde meteen 22 gaatjes in mijn bovenbeen op (lees: zee-egel). De vriendelijke parasolverkoper heeft mijn been gespoeld met koud water en een ijsklontje. Ach ja, en ook met 22 gaatjes in je been smaakt een agua de coco (lees: verse cocosnoot met rietje) fantastisch :-) Eric is ondertussen ook van het strand af gebrand en staat nu onder de douche. Ik denk dat we zo maar eens een lekker koud biertje gaan drinken ergens, of een caipirinha...pff, zwaar hoor, vakantie :-)

Reacties

Reacties

Viola

Hoi Michelle en Eric,
Nee zeg een zeeëgel? Heb jij weer! Toch maar met slippertjes aan de golven in?
Maar de rest klinkt zalig hoor. Hmm. Lekker ontspannen en dit is nog maar het begin...
Geniet verder! En wat leuk van die Netty zeg! Heb haar even gegoogled en het klonk erg bekend, in mijn vorige baan werkten we samen met een stichting Timoteo die kinderen opving.
Ben benieuwd hoe je hun werk gaat vinden!

Bom dia, Viola

Miep

Michelle en Eric: geniet van elkaar en van jullie vakantie, dan zal ik van jullie verhalen genieten en het zo een beetje meebeleven............
Onze schijnzoon Daniel komt uit Rio en onze dochter Barbara is al verschillende keren daar geweest. Ik heb ze jullie site ook toegestuurd. Momenteel heeft ze het echter even drukjes met haar promotie. Liefs uit een kkkkkkoud Roosendaal. Miep

george en joke

Hoe fantastisch is dat om meteen de gastvrijheid te proeven van dit land, en ja die caipirinha ,wij noemden het het giegeldrankje.( mijn vriendin en ik lagen altijd in een deuk als we dit dronken)
Bofkonten veel plezier.

Marijke

Goh broer, hoe grappig...weet je nog dat we het laatst in de sauna hadden over het opstarten van een project met kinderen in Brazilie?....en dan treffen jullie nu in het vliegtuig deze mevrouw...hoe leuk.
Jullie eerste dag klinkt in ieder geval al heerlijk. Geniet er van en denk af en toe aan mij....Dikke kus.

Marton, Janneke en Pet

Hoi lucky ones, mooi verhaal al op de eerste dag, ik denk dat er een roman bestseller in het verschiet ligt, de inleiding is in ieder geval al een pageturner ????. Avontuur laat zich niet plannen, net als pet zijn keutels, die vliegen op dit moment tierig door de kamer, how nice. Veel plezier en liefs Marton en Janneke xxx

Marton, Janneke en Pet

Haha, mijn emoticon achter pageturner is veranderd in vraagtekens, mooie boel, enfin jullie begrijpen wel wat we bedoelen gr mjp

Eefje

Michelle! Wat dan?? In de schaduw?? Hup die zon in jij ;-) Doe de groetjes van me aan de zwembroekjes! x

Inge

Oke, ik weet niet of ik het aankan om elke keer dit soort verhalen te lezen terwijl ik hier naar een mistig Nederland zit te koekeloeren. En straks weer mag werken.... zucht!
Maar dit klinkt precies zoals het zou moeten, heerlijk. Lekker door gaan met genieten. Je schrijft het erg leuk op Michelle belle, fijn om te lezen. Maar wel erg zucht....
Maak effe een foto van die sexy ventjes, kunnen wij ook even lachen.
Jullie wilde ook info van het thuisfront, van Jasper dus...nou heeeeel interessant, hij heeft ondekt dat hij met zijn vingers langs zijn lip kan gaan en dat je dan een leuk geluidje krijgt. Erg grappig om te zien. Nog grappiger is dat hij het ook bij mij wil proberen, maar dat dan de fijne motoriek weer is afgesteld op LOMP. Ik sluit een bloedlip niet uit binnenkort. Het zou mijn zoon kunnen zijn. Nou genoeg gekletst. Jullie moeten vakantie vieren en niet op internet zitten lezen....

ps: heeft Erig ook zo'n broekje....mag ik dan ook een foto?
Dikke kus van ons alledrie

Bartke

Wat leuk om jullie verhaal verhaal te lezen, ik heb me gelijk ff aangemeld voor de updates, zo blijf ik mooi op de hoogte van jullie belevenissen!
Geniet ervan hè en groetjes Bartke

Sacha

he Bellie en Eric,

Wat heerlijk om jullie berichtjes te lezen. En Eric zet die B&B maar uit je hoofd we willen jullie hier niet missen. Brabant is ook leuk:)
Wij hebben hier Paasweekend, gisteren plantjes gehaald om onze tropische achtertuin mee op te fleuren haha
Heel veel plezier en ben benieuwd naar de Braziliaanse mountains verhalen.
gr
Sacha en fam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!