Eric en Michelle in Brazilië!

Laatste week :-(

We zijn weer in Salvador, en het regent en regent en regent.... Op dit moment hebben jullie veel mooier weer dan wij, maar het is jullie gegund hoor ;-). De voorspellingen zien er redelijk goed uit, dus no worry's. We zijn dus bijna een hele week in het kindertehuis gebleven. Het was echt een héle bijzondere ervaring, en we zijn heel blij dat we Netty hebben ontmoet in het vliegtuig. Uiteindelijk hebben we nog ruim 3 ochtenden aan het hek gewerkt, en het resultaat is echt super! Netty en Joao zijn er heel blij mee, en de kinderen hebben het ook goedgekeurd gelukkig ;-). Helaas kan ik nog even geen foto's uploaden, maar dat gaat vast nog wel lukken. We hebben trouwens een sponsorkindje, ze heet Naraiane Luisa Gandra Batista, dusssssss. Ze is pas 10 geworden en is pas sinds een maand in het kindertehuis. We weten haar voorgeschiedenis nog niet, omdat Netty nog geen gesprek heeft gehad met de familie. Het is een heel lief meisje, beetje verlegen nog maar dat komt omdat ze er nog maar pas is. Later wil ze dokter worden, dat vinden wij natuurlijk erg mooi en hopelijk kunnen we haar daar (financieel gezien) goed mee op weg helpen. Eric en ik zijn nu haar 'oom en tante' (zo noemen ze dat hier) uit Nederland, en ze is heel erg blij dat wij haar sponsoren. Het leuke is ook dat wij haar hebben ontmoet, en het kindertehuis hebben meegemaakt. De meeste mensen die een kind sponsoren, moeten het alleen met een foto en de verhalen doen. Drie keer per jaar krijgen we een verhaal van Netty over Naraiane, zodat we op de hoogte blijven. En de kinderen vinden het hélemaal geweldig om een kaart uit Nederland te ontvangen, met bijvoorbeeld haarelastiekjes erin, of een stickervelletje. Zo zie je maar, met zoiets kleins zijn ze daar zó gelukkig! Op de laatste dag, woensdag, was Eric nog even aan het voetballen met wat kinderen van de crèche, maar helaas was de bal zacht, waardoor Eric zijn enkel verzwikte....meteen een groot ei erop, auw! Snel een zak met ijsklontjes erop, goed gekoeld en toen heb ik zijn enkel ingetaped. Nu is behalve zijn enkel, zijn hele voet twee keer zo dik als normaal, het is dus flink gekneusd, acherme....Nou ja, nog een geluk dat het nu gebeurt, en niet aan het begin van de vakantie. Gisteren zijn we van Belo Horizonte naar Salvador gevlogen, en ons plan was om dan een bus te pakken naar een plek hier ongeveer 100 km vandaan, aan de kokos-kust. Maar aangekomen op het vliegveld hoorden we dat alle buschauffeurs in Salvador staken, en niemand weet voor hoelang. Hmmmm, change of plans dus. Uiteindelijk zijn we in een heerlijke pousada terechtgekomen, vlakbij het vliegveld, dus dat is ook handig voor de terugreis, en maar zo'n 50 meter van het strand, dus eigenlijk is het veel beter dan ons oorspronkelijk idee. Zo zie je maar, alles gebeurt met een reden :-) We zijn van plan om deze laatste week nog lekker te relaxen, geen uitstapjes meer, geen gekke dingen, gewoon lekker vermaken in en rondom de pousada. Oh ja, er werkt hier een italiaan, Daniel, en hij heeft aangeboden om zijn favoriete pasta voor ons te maken, jummie, we zijn heel benieuwd. Ik heb gisteravond een Sudoku Genius afgemaakt, dat was een echte hersenkraker kan ik je zeggen. Eric kan dat natuurlijk niet hebben, dus je snapt wel wat Eric nu aan het doen is........;-), met zijn pootje omhoog, acherme.... De zon is ondertussen gaan schijnen, dus we gaan zo even naar een apotheek strompelen voor nieuwe tape voor Eric en antibiotica voor mij helaas, jaja, tuurlijk heb ik weer een blaasontsteking (2e deze vakantie), en een koortslip, dus op dit moment zijn we twee kneuzen bij elkaar, haha. Iedereen alvast een zonnig weekend toegewenst! Liefs, M&E

george en joke

Ach wat een lieve kneusjes, op dit moment ,misschien is het wel een teken om in de pousada even te relativeren en tot rust te komen jullie zijn toch met vakantie dusssss even passief zijn is nu de lijfelijke verplichte optie. Wat een belevenissen het zal weer even wennen zijn in het Bosschenaerse straks maar ook wel weer fijn om te weten dat jullie dan weer te bezoeken zijn...... verdieping, verrijking, emotie en liefde ach het is heerlijk om te leven .....George en Joke
tot gauw dikke kus en sterke met het tijdelijke onwel gebeuren voor jullie beiden. Het is hier echt HOT.......

schoonbroer

hoihoi,
dikke regen, hek in dikke verf, sponsorkindje dik tevreden, dikke enkel met dik ei, dikke buschauffeurs in vette staking, favoriete pasta: dikke buik, dikke koortslip

ik zie de overeenkomst nog niet helemaal...

gr,
Harry

Schoonzus

Zo zie je maar Harry, alles heeft een dikke reden ;-)
Liefs vanuit onze camper met Marton achter het stuur en Pet achterun onderweg naar Cadzand. No worries, we hebben een TomTom!

barend en adri

Hoi vakantiegangers ja het einde van 2 maanden is nu bijna voorbij gelukkig kwamen de kwaaltjes aan het einde van de trip wij wensen jullie een hele fijne terug vlucht toe en dan tot ziens in het warme nederland
groetjes barend en adri xxx

Bartke

Erg leuk om te lezen over al jullie belevenissen (en natuurlijk ook heel benieuwd naar de foto's van het kindertehuis!) en nog heel veel plezier jullie laatste weekje! Enjoy!!
Groetjes Bartke

Lex van den boom

Om de terugkeer naar Nederland wat aantrekkelijker te maken even twee korte berichten uit het AD van deze week.
- In Sao Paulo is het record "langste file " verbroken.
249 km,en een wachttijd tot 3,5 uur.Er braken rellen en
vechtpartijen uit.
- Den Bosch is uitgeroepen tot de gezelligste stad van
Nederland ( na Amsterdam en Utrecht)
Een hoge score wat betreft gezelligheid,cultuur en sport.
De huizenprijzen zakken minder hard dan in andere
steden,en de werkeloosheid is binnen de perken.
Dus naast jullie medische problemen nog meer redenen om met gezwinde spoed terug te keren naar je fijne appartement aan de Westenburgerweg.
Jullie kunnen daar weer volop genieten van het rijke leven in Den Bosch, en je weer onderdompelen in de genegenheid van familie en vrienden.
Goede reis,en nog bedankt voor de uitstekende reisverslagen!

judith

Lieve e & m, geniet er nog even lekker van saampjes, en hopelijk snel tot live ziens in nederland. Heel veel lieve groetjes van ons allemaal!

Inge

Hee kneus en kneus, ja die dingen kunnen ook gebeuren daar aan de andere kant van de plas! Hopelijk is alles weer onder controle en kunnen jullie nog even nagenieten van jullie mooie reis en je voorbereiden op de terugkomst. Maar daar nu nog niet teveel aan denken. Hopelijk hebben jullie net zon lekker weer als wij hier....maar vast met beter uitzicht. (al is Rob ook wel ook erg jummie om naar te kijken).
Hou m hoog en plas ze uit......en fijn dat we jullie straks weer lekker kunnen knuffelen.....en live plagen ;) Jasper heeft ook veel zin in, hij is z'n kwijl al aan het opsparen. Dag moppies