Eric en Michelle in Brazilië!

Kindertehuis

Eiindelijk weer internetverbinding. We zijn sinds afgelopen donderdag bij Netty en haar man Joao in het kindertehuis. We hebben ondertussen alweer zóveel meegemaakt, ik loop dus ontzettend achter met schrijven, en dat ga ik niet meer inhalen, anders zit ik hier vanacht om 3 uur nog. Dus even een kort verslagje: we zijn dus in het kindertehuis, en we hebben het hier heel leuk met alle kinderen en Netty en haar man. Wat doen zij een on-ge-loof-lijk goed werk hier, echt héél veel respect voor deze mensen. Het is werkelijk hartverscheurend als je de verhalen hoort waar deze kinderen mee te maken hebben (gehad), ouders die verslaafd zijn, vader in de gevangenis wegens verkrachting, een moeder die huurmoordenenaar is, mishandeling, verwaarlozing, wapenhandel, etc etc. Er is hier een meisje die met haar broertje op de vuilnisbelt is gevonden in een plastic zak..... je hart breekt echt als je deze verhalen hoort, het is om te janken! Natuurlijk lees je dit soort verhalen wel eens, maar om het van zo dichtbij mee te maken is héél heftig. De eerste avond waren we allebei een beetje van slag, van al deze verhalen, en Netty blijft maar vertellen, het houdt gewoon niet op. De kinderen zijn zó lief joh, en ze vinden het superleuk dat er zomaar visite is uit Nederland. We hadden een voetbal en een puzzel van Zuid-Amerika meegenomen als kado, vonden ze helemaal geweldig natuurlijk. Eric heeft vandaag een begin gemaakt met het hek schilderen, in 5 verschillende kleuren, Joao bedankt ;-), en ik heb de drie klaslokalen gepoetst, geveegd en gedweild, en voor de rest met de kinderen gespeeld, geverfd, gepuzzeld, mens-erger-je-niet gespeeld ( valsspelen kennen ze hier ook hoor...), en 's-middags hebben Netty en ik met de kinderen King Kong gekeken. Gisteren heeft Netty ons meegenomen naar een koffieplantage, van de man van een nicht van Joao. Dat was echt supergaaf om te zien, helemaal omdat het plukken van de bessen deze week is begonnen. Netty en haar man zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen, we hebben zelfs een heel huis tot onze beschikking. Het is een gastenhuis gebouwd door nederlanders, die hier ook veel vrijwilligerswerk doen, dus niet vanuit de stichting, maar geheel particulier gedoneerd. Voor de rest draaien ze hier volledig op sponsoring en donaties vanuit bedrijven, maar ook individuele giften en sponsoring. Je kunt voor 20 euro per maand een kind sponsoren, en de helft van dat bedrag gaat naar voedsel, en de andere helft naar praktische zaken zoals kleding en schoolspullen. Uiteraard gaan wij een kind sponsoren, we weten alleen nog niet welk kind, daar gaan we het maandag over hebben (dus over 9 maanden geen dikke buik, maar toch een kindje :-)). Morgen gaan we samen hopelijk het hek afmaken, en lekker ravotten met de kids. We wilden eerst maar drie dagen ofzo blijven, maar uiteraard hebben we dat plan alweer veranderd; we blijven tot woensdagochtend. Ze vinden het veel te leuk dat we er zijn, en wij vinden het ook super hier, én daarbij is er ook altijd werk waarmee we kunnen helpen, en dat doen we graag natuurlijk. En we kunnen de kinderen nog niet missen ;-). Oh ja, de foto's van het hek schilderen komen tzt op hun website te staan. De website is trouwens skhb.org. Tsja, er is nog zoveel meer te vertellen, maar dat komt straks in Nederland wel, met foto's erbij is sowieso een stuk makkelijker vertellen. Ik laat het dus weer even hierbij. Heel veel liefs vanuit Timóteo, M&E

Sacha en fam

Hoi Bellie en Eric,

Fijn om weer van jullie te horen, we misten de berichten al maar dachten wel dat het met het bereik te maken zou hebben. Ja we hadden ook al gedacht dat dit verblijf bij de kinderen een enorme inpact zou hebben op jullie.
Goed om te horen dat het voor iedereen zo'n vruchtbaar bezoek is. Heel veel succes daar ...
Wij genieten van de vrije Hemelvaart dagen, de afgelopen dagen lekker weer gehad. Ik ga zo met Ebe een lekkere buitenrit maken. Met de meisjes gaat ook alles goed, we verheugen ons erop jullie met Mara d'r verjaardag weer te zien en alle verhalen te horen.

veel liefs
Sacha en fam

Lex van den boom

Het is goed te lezen dat jullie zo goed kunnen werken.
Dweilen schilderen enz. Dat biedt perspectief voor de toekomst (mijn toekomst dus).
Maar zonder dollen,het is goed dat jullie een ander facet
van dit prachtige land zien en daadwerkelijk meemaken.
Hier kabbelt alles rustig voort.Lekker weer,veel voetbal
en veel onnodig geklaag over de financiële crisis.
Gezien jullie verhaal moeten we hier dus maar ophouden
met zeuren.
Met het vaste voornemen mij vandaag weer geweldig te amuseren groet ik jullie en wens jou en Erik nog een interessante tijd toe in Brazilie

Inge

Ja, dat is even heel iets anders dan vakantie vieren. Lief dat jullie je daar nuttig hebben gemaakt. Heftig hoor die verhalen. Zeker als ik hier nu beklommen wordt door mijn zoon, hoe kun je zon mensje dumpen op de vuilnisbelt!
Het wordt even een kort berichtje...Jasper heeft de iPad in het oog gekregen en hij gaat nog niet zo goed om met het woordje nee. Heel veel succes daar. Ons verslagje van Jasper in de tent op de camping houden jullie nog tegoed. ( oh Jasper wordt boos joh als ie niet aan de iPad mag komen....hahahaha, van weide zal ie dat tierige toch hebben!!!!)
Warme knuffels uit geffen

Krommenie

Alles even op gezocht op internet zeer emosioneel en goed werk adopteer niet te veel kinderen wij hebben al 3 kleinkinderenWerkze met je hek Pa en ma

Viola

Hey Michelle en Eric,
wat gaaf dat jullie daar nu zitten en op zo'n andere manier toch zo genieten kunnen. Wauw, bijzonder!
Kan me voorstellen dat die verhalen heel hard bij je binnenkomen... poeh. Wat gaaf dat er mensen zijn die zich het lot van die kids aan trekken.
Heel veel plezier nog daar, en sterkte met een kindje uitzoeken. Wat een bijzondere reis hebben jullie zo alles bij elkaar zeg!
groetjes, Viola

Marijke

He kanjers,
Het is inderdaad hartverscheurend om dit soort verhalen aan te horen. Wat je schrijft en het vaak "de ver van mijn bed show" toch? Nu maak je alles zelf van dichtbij mee en ik snap goed dat dat een behoorlijke impact heeft. Daarentegen lees ik ook dat jullie er ongelofelijk van genieten en dat het veel voldoening en dankbaarheid geeft.
Hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb trouwens een nieuwe/tweede job. Ik ben aangenomen als coach bij de Weight Watchers en ga eind juni starten met de opleiding. Ondertussen ben ik al wel aan het stagelopen. Heel leuk allemaal en wie weet wat voor toekomstperspectieven mij dat gaat opleveren.
Voor nu een dikke kus en geniet!!!!!!!!!!!!
Liefs
Marijke

inge

Zo nu even rustig typen zonder een pissige Jasper hahahaha.
Nu alweer een paar dagen aan het werk na onze minivakantie. Het was weer ons jaarlijks uitje met de vriendengroep. We stonden allemaal in Groesbeek op de camping. Kei-leuk. We hadden ook super weer joh! De eerste nacht was wel koud, maar voor de rest mooi weer en geen regen. En ik was er zo bang voor.....op de camping, in een tent, in de regen, met een kind wat de hele tijd wil kruipen! Maar no problemo dus. Jasper vond het ook helemaal leuk, hij heeft het ook supergoed gedaan, ondanks dat hij wat ziekjes was. (spierwit gezicht met rood omrande ogen waar groen spul uit komt. Dan weet je wel hoe hij eruit zag) Maar gelukkig komt en gaat het ook altijd snel bij die kids. Nu is ie wat hangerig omdat ie maandag zijn DKTP prikje heeft gehad en daar kreeg ie ook wat koorts van. En dan hangt ie echt in je armen en dat doet ie niet vaak! Wel lekker knuffelen.
Ik heb alvast super veel zin in de grote vakantie gekregen door ons mini uitje!
Ben benieuwd naar jullie verhalen. Geniet nog lekker!
liefs uit Geffen

Janneke

Hey Erik en Michelle,
Wat hebben jullie een te gekke vakantie. Ik lees jullie verhalen iedere keer en telkens voel ik een steek van jaloezie. Geniet er nog van en blijven schrijven want zo kunnen wij ook een beetje meegenieten.

Groetjes Janneke