Eric en Michelle in Brazilië!

Schildpadden, caipirinha en palmbomen

Zo, net terug van onze eerste excursie, naar Praia do Forte en een mooi strand waarvan ik de naam niet meer weet. Wij dachten eigenlijk dat Praia een authentiek hippiedorp was, maar het was een ontzettend toeristisch dorp waar rijke amerikanen met hun videocamera mooie filmpjes schieten voor het thuisfront haha, niet echt ons ding zeg maar, maar we hebben ons wel vermaakt. Waar we eigenlijk voor gingen, en ook in Praia ligt, is het Tamar project, een project voor schildpadden, heel goed werk doen ze daar. En uiteraard ook hele mooie en grote schildpadden gezien, en ook inimini-schildpadjes, net 2 weken oud, schattig! Foto's houden jullie trouwens nog tegoed, die kunnen we helaas niet vanaf de I-pad uploaden. Daarna zijn we gedropt op een heel mooi, maar helaas ook een beetje té toeristisch, strand. Een eindje verderop konden we gelukkig toch nog lekker rustig op het strand liggen en genieten van de heerlijke zee. De kust hier is echt geweldig; Brazilië heeft een kustlijn van 7000 km! Gisteren hebben we een taxi gepakt naar het Rodoviária, zeg maar Utrecht centraal keer 4. Wat een gekkenhuis daar, en ook zeker een plek waar je van je rugzak een buikzak maakt...Maargoed, uiteindelijk met twee bustickets op zak voor Lencóis weer terug naar het centrum met de stadsbus. Best stoer vonden wij zelf in een stad van 2.8 miljoen inwoners effe de bus pakken. Enne, bijna niemand spreekt engels, maar gelukkig komt mijn spaans toch nog wel van pas, veel woorden lijken op portugees. Daarbij zijn de Brazilianen ook erg behulpzaam. Morgenvroeg, om 7.00 uur, vertrekken we dus naar onze volgende bestemming, Lencóis, een 6 uur durende rit het binnenland in. Dit is, volgens de rough guide in ieder geval, een heel gemoedelijk dorpje en dé uitvalsbasis voor het nationaal park Chapada Diamantina, de rocky mountains van Brazilië. Ben heel benieuwd wat voor moois we daar gaan zien! Gisteren hebben we trouwens ook nog een mooi uitstapje gemaakt naar het historisch centum van Salvador, supermooi met hele oude koloniale panden in allerlei kleuren. Eric zag overal mogelijkheden voor een Bed & Breakfast :-). We zijn zelfs nog op de foto gezet door een scholiere, funny. Nou, dit was het weer voor even, we gaan ons omkleden voor een lekker hapje eten aan het strand, sorry jongens, ik wil jullie niet al te jaloers maken hoor, maarja... Onze spreuk van de dag: een dag geen Caipirinha, is een dag niet geleefd... En hier moeten jullie het weer even mee doen, ciao!