Eric en Michelle in Brazilië!

Lencóis

Weer even een update, dit keer vanuit Lencóis. Wat een geweldig dorp is dit! We zijn allebei verliefd op Lencóis :-) Het ligt midden in de Chapada Diamantina, een natuurgebied net zo groot als Nederland, hoe bizar. Alle huizen zijn gekleurd en de sfeer is ultra-relaxed, beetje hippie-achtige bedoeling, echt zó gaaf. De 6- uur durende busrit hier naartoe was supergoed geregeld, we zaten in een luxe touringcar bus, met meer dan genoeg beenruimte én airco natuurlijk. Beetje muziek luisteren op de I-pod, boekje lezen, beetje slapen en voordat je het weet ben je er al. De natuur waar we doorheen reden was ook geweldig, kortom: geen straf om zo te reizen. En dat voor zo'n 20 euro...We zitten in een heel relaxed hotel (klinkt luxer dan het is hoor, maar voor braziliaanse begrippen is dit heel prima) én we hebben zelfs een zwembad, joehoe! Kortom, het lijkt wel vakantie. Morgen gaan we een 3-daagse trip doen het park in, naar de Pati (check even op google afbeeldingen: chapada diamantina pati). We gaan samen met een gids en we slapen bij locals. Tot nu toe zijn wij samen met de gids, tenzij er vanavond nog meer gasten de trip boeken. Qua prijs zou dat wel beter zijn, maargoed, anders hebben we een privé-tour, ook helemaal top. Bij Ecotours, waar we geboekt hebben, kunnen ze merken dat er in Europa crisis is, er zijn op het moment namelijk heel weinig europese toeristen hier. Dat valt ons trouwens ook wel op hoor, het zijn voornamelijk brazilianen en maar heel weinig andere toeristen. We hebben net alvast bustickets gekocht voor donderdag. Dan gaan we met de bus naar Brasilia (18 uur reistijd, slik) en dan pakken we een vlucht naar de pantanal. Dit schrijf ik nu heel makkelijk op, maar even een busticket kopen bij het busstation bij iemand die geen engels spreekt (bijna níemand spreekt engels) is echt een uitdaging, haha. Maar het grappige is, met ons woordenboekje (dank je wel Wanda) en handen en voeten komen we er toch elke keer weer uit. Het is ook heel grappig dat wij elke keer met wat steenkolen portugees iets bestellen in een café bijvoorbeeld, en dan denken dat we heel goed bezig zijn, maar dan gaan ze ons allerlei moeilijke vragen stellen en dan vallen we zó ontzettend door de mand, haha! Oh ja, gisteren toen we hier aankwamen en bezweet onze tassen hadden gedropt in het hotel zijn we naar het centrum geslenterd om een heerlijk koud braziliaans biertje te drinken, tenminste, dat dachten we. Wat denk je: hadden ze alleen Heineken en Bavaria!! Té grappig. De serveerster moest ook erg lachen om onze reactie. Maargoed, een koud Bafje smaakt ook prima! Giisteren nog een klein foto-drama: met het overzetten van de foto's naar de I-pad zijn we op één of andere vage manier foto's kwijtgeraakt, beetje jammerlijk, zeker aangezien we ze ook al van de geheugenkaart hadden gehaald... Op zo'n moment vervloek ik Apple, met zijn totaal gebruiksonvriendelijk fotoprogramma geneuzel, grrrrr. maargoed, we houden deze SD-kaart nu apart, schijnbaar kan het nog wel hersteld worden. In Rio tzt proberen we dit bij een fotozaak te fixen. We hebben wel mooie foto's van Lencóis, ik zal kijken of we straks in het internetcafé wat foto's op het weblog kunnen zetten. Nou,ik kan nog uren doorgaan, maar de meeste dingen zijn eigenlijk onbeschrijfbaar, dus laat ik het hier weer even bij. En we willen jullie natuurlijk niet van het werk houden ;-) Voor het thuisfront, vanaf morgen hebben we dus 3 dagen geen bereik, maar weet dat ik dinsdag een kaarsje voor mam zal branden, midden in de Chapada, en in gedachten ben ik ook bij jullie...Mam kennende reist ze gewoon mee naar de chapada ;-) Onze spreuk deze keer is: als je biceps maar goed zit... Ciao! Liefs, M&E

Reacties

Reacties

atedijk@hotmail.com

Lieve M en E
Leuke tijd hebben jullie daar als ik de reisverslagen lees. Maar ja, daar was het ook om te doen, om eens wat heel anders mee te maken. Echt helemaal jullie ding!! En at de biceps betreft: vergeet niet om voldoende spinazie te eten.
Groetjes Betty

atedijk@hotmail.com

at moet zijn wat

krommenie

foto,s bekeken opchapada neem geen risico wij willen gezonde kinderen terugl
geniet verder groetjes

Thea

Hey Eric en Michelle,

Wat fantastisch die verhalen! Gaaf hoor!
Om even een oerhollands feit te melden:
het is dinsdag na Pasen en natuurlijk regent het, het is winderig en ik krijg maar geen man met een te klein zwembroekje op mijn netvlies, terwijl ik toch ook vakantie heb!
Nee ik ben niet jaloers, in het geheel niet! Ik ga dan maar iets in huis doen, het is niet anders; misschien moet ik de fotoalbums van al onze reizen dan maar eens op schoot nemen....
Ga vooral genieten daar, wat super dat je al bent uitgenodigd bij die ontzettend leuke Netty!

Groeten en tot de volgende up date! Succes donderdag met die lange reisafstand!

Thea

Thea

He hallo ontzettende vakantiegangers!

Hoezo genieten! geweldig leuk om te lezen hoor.
Even om jullie ook een momentje aan ons te laten denken:
Het is dinsdag na Pasen, natuurlijk regent het, er staat een vlagerige wind. Het is 11 graden maaar dan vanmiddag pas...nu een graadje of 7! En natuurlijk krijg ik, terwijl ik ook een weekje vakantie heb, absuluut geen David-achtige man met een te klein zwembroekje aan op mijn netvlies...treur treur maar ik zal het ermee moeten doen. Nee, nee in het geheel niet jaloers!

Eric en Michelle geniet ervan, maak de prachtigste foto's en blijf ons op de hoogte houden!

Groetjes Thea

Thea

sorry voor het dubbele verhaal maar ik dacht dat de eerste versie niet verzonden was whaha

Thea

Inge

Hee moppie, dikke knuffel van Rob en mij en een extra dikke van Jasper. We denken aan je. Jij ook een dikke knuffel hoor Erik, fijn dat jij bij michelleke bent!
De mensen thuis ook veel sterkte vandaag.
liefs Inge

Viola

Hoi Michelle en Eric,
het klinkt heel goed, die reis van jullie!
Voor wat betreft de foto's: laden jullie ze met iPhoto? Wij kennen dit probleem namelijk, en bij ons zijn ze dan verdwenen uit 'laatste import' maar vinden we ze dan wel gewoon terug onder 'gebeurtenissen' of 'laatste 3 maanden'. Misschien is dat bij jullie ook zo?
Bij de locals slapen klinkt echt zo geweldig, ik hoop dat jullie een super tijd hebben daar.
Ben benieuwd naar de foto's en verhalen!

groetjes, Viola

angelique

Hey "wereldreizigers",
Wat een geweldige verhalen al tot nu toe! Ben helemaal niet jaloers hoor!! (dus wel)
Fijn dat jullie zo genieten. Ga daar vooral mee door!
Tot snel maar weer!

Groetjes Angelique

Simone

He mensen van het goede leven,

Leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken... toch misschien een klein beetje jaloers :-). Geniet van al het mooie wat jullie nog gaan zien en ondernemen dan kijk ik weer uit naar jullie volgend verhaal.

Groetjes Simone

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!