Eric en Michelle in Brazilië!

Pantanal

Jippie, internetverbinding! Vandaag is onze laatste dag in het noorden van de Pantanal. Wat een paradijs is het hier, het is net of we in een grote dierentuin zitten. Het stikt hier van de mooie en vooral grote en kleurrijke vogels, we hebben toekans gezien, jabiru's, papegaaien, capivara's ( grootste knaagdier ter wereld, die zijn zoooo leuk!!), heel veel kaaimannen mét kleintjes van net een week oud, cute!!, wilde paarden, apen, coati's en nog meer moois. Er zitten hier ook jaguars, puma's, anaconda's en ander gespuis maar die hebben we helaas niet gezien... Oh ja, en ik vergeet bijna de piraña's. De tweede dag hebben we een boottocht gemaakt, vanaf onze eigen aanlegsteiger, hoe decadent, en bij zonsondergang hebben we op piraña's gevist. Eric was zo blij als een kind en hoe kan het ook anders, hij ving als eerste een piraña, én een grote ook nog, haha. Tuurlijk staat dit op de foto, maar daar moeten jullie nog even op wachten, ik kan niet uploaden hier. Eric heeft er uiteindelijk 2 gevangen en ook nog twee meervallen maar die moesten terug het water in. Ik heb ook een piraña gevangen. En het mooie is, de hengel was gewoon een bamboestok met een draadje eraan en een haakje met vlees, niks geen high-tech gedoe, geweldig! Uiteindelijk hebben we met zijn achten 17 piraña's gevangen. 's-Avonds stond er pirañasoep op het menu (van de vangst van de vorige dag, door andere gasten), en de volgende middag hebben we onze eigen gevangen piraña's gegeten, lekker op de huid gebakken, jammie. Vanmorgen hebben we paardgereden ( sorry zus, niet jaloers worden), voor Eric was het de eerste keer, en voor mij was het zeker 25 jaar geleden. Gelukkig waren het hele lieve makke paarden :-). Het was heerlijk om met deze mooie dieren de jungle in te gaan en te genieten van de 'rust' en alle dierengeluiden om ons heen, inclusief het gebrul van de brulapen. Even mijn verhaaltje opslaan, voordat het ineens weg is...