Eric en Michelle in Brazilië!

Pantanal deel 2

Vanmiddag gaan we nog één keer varen én nog een keer op piraña's vissen, Eric is een blij man. Ik moet zeggen dat ik helemaal geen visser ben, maar ik vind dit toch ook stiekem wel heel leuk :-) Oh ja, de website van onze lodge is www.pousadamutum.com.br. Mooi hè? Enige minpunt is dat alles op tijd gaat, het gaat als volgt: om 6.30 uur zitten we al aan het ontbijt, dan om 7.30 uur hebben we een trip, rond 10.00 uur zijn we dan meestal terug, 12.00 uur lunchen en dan om 15.00 uur, na de koffie en thee, weer een trip en dan zijn we meestal rond 19.00 uur terug waarna we weer aanschuiven voor het eten (afvallen is een no-go hier) en daarna vallen we als een blok in slaap (op een héérlijk ruim bed), en dan gaat 's-ochtends om 5.45 uur de wekker weer. Haha, klinkt vermoeiend hè, maar het is het absoluut waard! Onze gids, Judy, is geboren in de Amazone en weet echt álles van de natuur hier. De eerste dag hebben we een hike door de jungle gemaakt, en het is werkelijk een open-lucht apotheek. Voor alle kwaaltjes die je kunt bedenken hebben ze planten of vruchten van bomen die een medicinale werking hebben. Ze kunne zelfs gips maken voor als je iets gebroken hebt, dat maken ze van een bepaalde vrucht wat ze mengen met honing en melk, da koken ze uuuuurenlang, en dan heb je dus gips. Hoe cool is dat? Morgen worden we naar het vliegveld gebracht, 2.5 uur rijden hiervandaan, en dan gaan we kijken of we terplekke een vlucht kunnen boeken naar Campo Grande waarvandaan we de bus naar Bonito pakken, zo'n 5 uurtjes rijden. Bonito ligt in het zuiden van de Pantanal en schijnt ook ontzettend mooi te zijn, vooral om te snorkelen in een kristalheldere rivier. Én nog een kans om puma's of jaguars te zien. Dit was het weer even voor nu, ik hoop dat we zo snel mogelijk foto's kunnen uploaden. Oh ja, bijna weer een spreuk vergetet: beter 10 capivara's in de lucht, dan ..... (ik weet het, ze zijn niet altijd even sterk, haha) Liefs, M&E

Reacties

Reacties

Sacha

Hoi Bellie en Eric,

Yes weer nieuwe avonturen om mee te beleven. Ik hoop dat die pirana's lekkerder smaken dan ze eruit zien.
Ja paardrijden in de jungle, toe maar ik kan het hebben en ik gun jullie dat fantastische gevoel te paard van harte. Ik voel me hier in de Rotte ook de Koning te rijk hoor met vriendje Ebe. Ik ga zo even op de website van de pousada kijken. Jullie gaan in sneltreinvaart door Brazil zeg. Veel plezier met de volgende ontdekkingen
veel liefs uit Bleiswijk
Sacha en fam

Viola

Jee, wat klinkt het allemaal gaaf zeg. Super leuk!!!
Wat een prachtige natuur en wat anders dan hier...
Goede vangst morgen ;-)

Inge

Sta jij gewoon daar te vissen! Hebben die beestjes ook geen grote puppy-ogen?
Oh, wat klinkt het allemaal goed wat jullie aan het doen zijn. Echt super zo door de jungle heen. Je gaat de natuur weer zo waarderen, geweldige ervaring. Ik ga ook zo even op de site kijken...en vast weer kwijlen.
Rob zegt trouwens net dat het vannacht hier -4 was!!
Nu regent het trouwens, ook lekker voor jullie om te weten. Rob wil straks nog gaan tennissen.... succes.
Veel plezier met de wekker en het strakke schema morgen. Is wel fijn voor de autisten onder ons.....
x uit geffen

Marton en Janneke

Wauw, wat een schitterende omgeving en superPousada , ik zou ´s-avonds mijn deur zeker nog een keertje extra controleren, ik denk dat er wel het een en ander in de tuin rondrent daar :).

Eric, je hebt toch wel een stoere Piranhatandjesketting gemaakt he?

In Hintham schijnt de zon gelukkig volop, met 25 graden is het goed vol te houden hier, ligt toch net iets Zuidelijker dan Geffen...

Nog een kleine week en dan gaan wij ook eens naar de zon, veel zin in, helemaal bij het lezen van jullie heerlijke avonturen.

Veel plezier, weltrusten, en morgen weer topfit op!

xxx Marton en Janneke

inge

Dan kom ik toch bij jullie wonen Marton en Janneke, als dat zoveel scheelt!
Ik ruim alleen geen rondvliegende keutels op.
groetjes Inge

Marijke

He kanjers, ik heb het idee dat jullie op en top genieten...Wat een mooie natuur en wat een prachtige foto's hebben jullie gemaakt...
Een dikke ik denk aan jullie kus.
Marijke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!