Eric en Michelle in Brazilië!

Ilha Grande

Op dit moment zitten we bij Café do Mar, in een luie strandstoel met de voetjes in het zand, op de achtergrond reggae-muziek, caipirinha paraat, moet ik nog even doorgaan? Het is onze laatste avond op Ilha Grande, wat een fantastisch eiland is. Het is ongeveer zo groot als Bonaire, en heeft heel veel witte stranden, palmbomen, reggae-muziek, bootjes, grote krabben (ze lopen zelfs ín het dorp), eiland-hondjes, heerlijk eten (reuzen-garnalen op de BBQ, jummie!!) en drinken natuurlijk, en onze pousada ligt letterlijk óp het strand. Het is ongelooflijk lekker slapen op het geluid van de golven onder jje balkon :-). We doen alles over het strand, van onze pousada naar het dorpje (1500 inwoners) lopen, van de pousada naar dé strandtent, waar we nu dus ook weer zitten, etc etc. Het is sowieso een autovrij eiland, dus niks geen asfalt, alleen maar strand en zandpaadjes in het dorp, zucht, zó lekker hier! We zouden eigenlijk 5 dagen blijven maar we hebben gisteren nog een nacht bijgeboekt, haha. Gisteren en vandaag zijn we met de boot naar het strand geweest. Dat betekent eerst drie kwartier varen, en toen werden we afgezet op een strand van waar het nog een half uurtje klimmen en klauteren is naar het strand Lopes Mendes. Vandaag zijn we met dezelfde boot gegaan, alleen hebben we een andere route gelopen, naar het strand st. antonio. Dit was een stuk verder lopen, maar na het betere klim- en klauterwerk werden we beloond met een nagenoeg verlaten strand met spierwit zand en een heerlijke zee waar je goed kon zwemmen omdat er geen rotsen waren en het heel lang ondiep bleef. Eergisteravond was hier een optreden van een belgische drumm & brass band. Het was wel grappig op zich, maar ze waren alleen niet zo goed als ze zelf dachten. De hoofdact was een ietwat aangeschoten hele drukke tsjech op teva's die compleet uit zijn plaat ging op de muziek, echt té grappig. Hij riep continue 'come on men, don't be shy, be yourself!'. Aan het eind vd avond stond toch iedereen te dansen op het strand, dus de adhd-tsjech werkte toch aanstekelijk :-) Oh ja, en mijn nieuwe naam is Máxima; er is hier een argentijnse dame met haar man, en zij dacht vanuit haar ooghoeken dat ik Máxima was. Als ze me ziet lopen roept ze 'hey Máxima Máxima!', haha. Volgens Eric moet ze ofwel slechtziend, ofwel dementerend, of beide zijn, maar je snapt wel dat ik beweer dat het een volstrekt gezonde vrouw is met een hele scherpe blik. Helaas is dan toch de laatste avond aangebroken, maarrrr, morgen gaan we naar Rio, weer een nieuw avontuur! Oh ja, de treinreis van Curitiba naar Morretes was natuurlijk vóór Buenos Aires, maar ik krijg het niet voor elkaar om de volgorde te veranderen. Het was, zoals je op de foto's ziet, een spectaculaire treinreis dwars door het regenwoud. Zoals jullie gewend zijn, moeten de foto's weer even op zich laten wachten. Liefs, M&E

Reacties

Reacties

Inge

Foei Erigqck....hahahaha.
Maar sorry Michje, ben het toch wel met hem eens ;P Geen maxima, maar wel lekker wijffie hoor.
Het klinkt weer allemaal te lekker....zucht (daar is ie weer!) Maar fijn dat jullie nog steeds genieten en het inmiddels niet gaat vervelen. Da ken he! Maar dat lijkt me sterk als ik alle foto's en verhalen zie.
Hier is het droog en benauwd tussen de buien door. Rob en ik zijn allebei net niet ziek/zwak en misselijk, maar Rob hangt tegen een griepje aan volgens mij. Dus die verlangt wel naar het het weekend. Ik ga morgen de hele stad leeg kopen voor zomerkleding met Amanda. Ik wilde jou ook wel vragen, maar jij negeert met al weken als ik voor je deur sta, ik snap er niets van......;)
En ons Jaspertje heeft zich inmiddels in slaap gemopperd en ligt nu boven in de hoek van zijn bedje, op de dekens te slapen. Dus allemaal zijn gangetje, niets bijzonders.
Wel afgelopen week mijn jaargesprek gehad (vorige was in 2009) en dat was positief!!! Had ook niet anders verwacht.
Vind het nog steeds toppie voor jullie die reis, maar begin wel uit te kijken naar face to face contact. Met jou ook wel hoor Michelle.....hahaha sorry, kan het niet laten....
Dag moppies

Lex van den Boom

Vanwege het hoge exotische bounty gehalte van jullie enthausiaste reisverslagen wil ik toch even de aandacht vragen voor het wonderschone Gorinchem.
De wal staat dankzij de overvloedige regenval in volle bloei.
Het fluitekruid (in het Spaans "la vaca de perejil" en in het portugees "salsa vaca") staat er prachtig bij.
(je vraagt je ongetwijfeld af waar ik al die kennis vandaan haal)
De kastanjes staan ook volop in bloei,en op mijn balkon heeft een eend zitten broeden.Bij nader inzien heeft ze er toch vanaf gezien en hebben de eksters zich te goed gedaan aan eenden eieren.
Morgen is hier de open havendag.De spiritualiën zullen dan weer rijkelijk vloeien.
Dus wie weet als je volgend jaar om deze tijd weer uitgerust ben kunnen jullie dit,geheel gratis,hier komen aanschouwen.
Ik ga weer een wijntje nippen.
Veel plezier

Sacha en fam

He Bellie en Eric

Net met Mara de foto´s bekeken van Ilha Grande. Ik snap niet dat je daar vrijwillig weer weg gaat. Wat een prachtige foto van jullie saampjes. Heel verliefd !!!
O ja Mara dacht dat Mart daar bij de golven zat, Eric heeft volgens Maart een hoog op Mart lijk gehalte haha

Veel plezier in Rio, ben benieuwd hoe de overgang van droomeiland naar waanzinnig drukke stad gaat verlopen.

Wij gaan vanmiddag naar het prachtige Gorinchem...

veel liefs
grote Zus

Michelle

Haha, het is echt bizar inderdaad hoeveel die twee op elkaar lijken...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!